W dniu wczorajszym w Hotelu Mercure Patria w Częstochowie odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez zarząd częstochowskiego klubu AZS. Tematem przewodnim spotkania prezesa Konrada Pakosza z dziennikarzami było pismo, jakie dotarło do siedziby klubu.
Piotr Kurpios, pełniący obowiązki prezydenta miasta Częstochowa, w oficjalnym piśmie odmówił podpisania umowy w ramach programu „Promocja miasta poprzez sport”. W odpowiedzi na słowa prezydenta Konrad Pakosz przedstawił wyniki marketingowe, z których wynikało, iż to właśnie zespół AZS-u przynosi największe marketingowe korzyści promując miasto Częstochowa.
Prezes akademickiego klubu mówił o konsekwencjach, jakie spowoduje brak wsparcia ze strony miasta. Drastycznym rozwiązaniem brakujących pieniędzy może być nawet brak treningów siatkarzy bądź też nieuregulowanie zobowiązań za wynajem hali meczowej.
Prezes Pakosz ogłosił również przetarg na nazwę miasta/gminy/powiatu, która widniałaby w nazwie zespołu w najbliższym sezonie rozgrywek ligowych. Termin składania ofert mija 11 października. Po tym terminie okaże się pod jaką nazwą będzie funkcjonowała drużyna AZS-u.
Co uzyska wyłonione w przetargu miasto, gmina lub powiat? Między innymi umieszczenie na strojach sportowych zawodników oraz trenerów logo lub herbu i hasła promocyjnego czy umieszczenie nazwy miasta/gminy/powiatu w oficjalnej nazwie zespołu w rozgrywkach PlusLigi, Pucharu Polski i pucharu Europy według wzoru: TYTAN AZS nazwa miasta/gminy/powiatu.