Znamy regulamin na sezon 2013 i lata kolejne

W piątek w Warszawie obradowała Rada Nadzorcza Speedway Ekstraligi która podjęła ona decyzję odnośnie kształtu regulaminu na sezon 2013 i lata kolejne w rozgrywkach Enea Ekstraligi. Poniżej prezentujemy jej postanowienia.

Sezon 2013
1. Liczebność drużyn:

W Ekstralidze będzie występowało 10 drużyn. Po sezonie z Ekstraligi spadają trzy zespoły. Awans uzyska zwycięzca I ligi. Sezon składa się z 18. kolejek rundy zasadniczej, w której zespoły jadą systemem każdy z każdym. Po rundzie zasadniczej rozgrywane są dwa półfinały, mecz finałowy i spotkanie o brązowy medal. Akceptacji nie uzyskał pomysł, aby zwycięzca rundy zasadniczej wybierał sobie przeciwnika w półfinale.

2. KSM

W Ekstralidze ustalono górny limit KSM na poziomie 40 punktów. Dolna granica to 33. Zespoły startujące w niezmienionym składzie w stosunku do poprzedniego sezonu również podlegają przepisom o KSM.

3. Minimalna liczba Polaków w składzie zespołu Ekstraligi:

2 seniorów + 2 juniorów

4. Zastępstwo Zawodnika będzie mogło być stosowane tylko za dwóch najlepszych zawodników w drużynie. Respektowane będą jedynie zwolnienia lekarskie wystawione na minimum 15 dni. Średnie biegowe będą obliczane po 9 i 18 rundzie.

5. W rozgrywkach wszystkich lig będzie obowiązywała taka sama tabela biegowa, jak w poprzednim sezonie – bieg juniorski jako drugi, biegi czternaście i piętnaście to biegi nominowane. Akceptacji nie uzyskała propozycja przywrócenia Złotej Rezerwy Taktycznej (Joker).

6. Zawodnik Polski bez względu na wiek będzie mógł startować w niższej klasie rozgrywkowej, jeżeli w danej kolejce nie będzie przewidziany do startu w barwach swojej drużyny, startującej w wyższej klasie rozgrywkowej.

7. Wprowadzono żółte i czerwone kartki. Będą one przyznawane za przewinienia na torze. Karze będzie podlegało tak zwane stworzenie niebezpiecznej sytuacji na torze, jak również próby „kradzieży” startu. Druga żółta karta będzie oznaczała kartkę czerwoną i wykluczenie z biegu, w którym została przyznana druga żółta kartka.

8. Przywrócono próbę toru. Na 30 minut przed zawodami w próbie toru będzie mogło uczestniczyć po dwóch zawodników z każdej drużyny. Odbiór toru będzie następował na 90 minut przed zawodami (dotychczas 60 minut). Wprowadzono licencje dla toromistrzów i utworzono stanowisko Komisarza Toru.

9. Brak Regulaminu Finansowego

Sezon 2014 i kolejne:

1. Liczebność drużyn
Ekstraliga: 8
I liga: 8
II liga: pozostałe

2. System rozgrywek
Runda zasadnicza systemem każdy z każdym. Dwa półfinały, mecz finałowy oraz spotkanie o brązowy medal. Ostatni zespół Ekstraligi i I ligi zostaje zdegradowany. Awansują zwycięzcy poszczególnych lig. Przedostatni zespół Ekstraligi i I ligi będzie walczył o utrzymanie w barażu z odpowiednio drugim zespołem I i II ligi.

3. KSM

Od sezonu 2014 zniesiony zostanie KSM we wszystkich ligach!

4. Minimalna liczba Polaków w składzie
Ekstraliga:
2 seniorów + 2 juniorów

5. Zastępstwo Zawodnika będzie możliwe tylko za najlepszego zawodnika.

6. Od sezonu 2015 we wszystkich ligach 2 polskich seniorów i 2 polskich juniorów.

źródło: SportoweFakty oraz Speedwayekstraliga.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *